2011 Madeira

In september 2011 voor twee weken op Madeira verbleven. Het is een mooi eiland met een heerlijk klimaat. Je kan er mooie wandelingen maken en de hoofstad Funchal is interessant om te bezoeken.

2012 Sal (Kaap Verdië)

In december 2012 voor mijn werk op het eiland Santiago geweest. Na een week werken had ik een dag rust op het eiland Sal. Die dag een jeepsafari geboekt om wat van het eiland te zien.

2013-2014 Santiago (Kaap Verdie)

In 2013 en 2014 voor mijn werk naar Santiago geweest. Na een week werken een dag rust om weer terug te vliegen. Op de dag rust wat van het eiland verkend.

2014 Addo Elephant Park (Zuid-Afrika)

Uiteraard kwamen we tijdens onze rondreis door het Addo Elephantpark. Dit is een mooi park waar je gemakkelijk zelf de weg kan vinden om de beesten te spotten.

2014 Blyde River Canyon (Zuid- Afrika)

Tijdens het rijden door het gebied van de Blyde River Canyon is er genoeg te zien. Wij hadden helaas onderweg wel wat regen.

2014 Isimangaliso St. Lucia (Zuid-Afrika)

Tijdens een bezoek aan St. Lucia hebben we een boottocht gedaan in het Isimangaliso gebied. Hier kon je mooi de nijlpaarden in het wild bekijken.

2014 Kaapstad (Zuid-Afrika)

Op het einde van onze rondreis verbleven we drie dagen in Kaapstad. Hierdoor hadden we de tijd om Kaapstad en zijn omgeving te verkennen.

2014 Knysna (Zuid-Akrika)

Tijdens onze rondreis in Zuid-Afrika verbleven we in Knysna. Vanuit Knysna hebben we het vogelpark Bird of Eden bezocht.

2014 La Palma (Canarische Eilanden)

In mei 2014 zijn we twee weken naar La Palma geweest. We hadden een auto gehuurd en met de auto en te voet het eiland verkend. Je kan er mooie wandelingen in de natuur maken.

2014 Mlilwane Game Reserve (Swaziland)

Tijdens onze rondreis werd ook Swaziland aangedaan.

2014 Mountain Zebra National Pak (Zuid- Afrika)

Tijdens onze rondreis zouden we in Cradock overnachten. Tijdens voorbereidingen kwamen we via internet bij Mountain Zebra National Park uit. Vandaar ons bezoek aan dit park.

2014 Olifants River Safari (Zuid-Afrika)

Na 3 dagen in Shiduli Game reserve te hebben verbleven zijn we een avond het Krugerpark ingegaan. Voordat we uit dit gebied gingen hebben we ook nog een rondvaart gemaakt op een deel van de olifant

2014 Plettenberg Game Reserve (Zuid Afrika)

Tijdens onze vakantie in Zuid-Afrika kwamen op de tuinroute nabij Plettenberg dit Game Reserve tegen. Om weer wat dieren te spotten hebben we een bezoek gebracht.

2014 Pretoria (Zuid Afrika)

Onze rondreis in Zuid-Afrika begon in Pretoria. In Pretoria hebben we het voortrekker monument en het kerkplein bezocht.

2014 Shiduli (Zuid Afrika)

Na Pretoria verbleven we 3 nachten in een Lodge op het terrein van Shiduli Private Game Lodge.

2014 Spioenkop (Zuid-Afrika)

Tijdens voorbereidingen van onze rondreis in Zuid-Afrika hadden we over Spioenkop gelezen. Het bezoek was in ieder geval de moeite waard. Vooral het paardrijden tussen de dieren was een hele ervari

2014 Wijnroute (Zuid-Afrika)

Voordat we naar Kaapstad als laatste bestemming zijn gereden hebben we een deel van de wijnroute gereden. Daarbij werden Stellenbosch, Franschhoek en Robertson aangedaan.

2016 Ballonvaart Namib Sky (Namibie)

Tijdens onze voorbereidingen kwam ik op internet de site van Namib Sky tegen. Wij hebben in Amerika in 2009 onze eesrte ballonvaart ervaring gehad. Nu we er toch waren kon een ballonvaart bij de Na

2016 Bird Island Lambertsbay (Zuid-Afrika)

Op weg naar Springbok hebben we een bezoek gebracht aan Lambertsbay. Hier hebben ze Bird Island waar een grote groep Kaapse Jan van Genten broeden en leven.

2016 Canyon Roadhouse (Namibie)

Na een bezoek aan de Fish River Canyon zijn we naar Canyon Roadhouse gereden voor een lunch. De inrichting binnen en buiten is heel uniek. Ik kon het niet laten om de Nikon niet in de hand te nemen

2016 Etosha (deel 1 Namibie)

Via de Anderson gate zijn we Etosha binnen gekomen. Van de website hadden we een kaart van het gebied met de drinkplaatsen gedownload. Hier de foto's van de eerste dag.

2016 Etosha Halali (Namibie)

De eerste twee nachten verbleven we in het Halali Resort. We verbleven in de Honeymoon suite. Je kon zien dat het onderhoud een achterstand had. Het was in ieder geval schoon.

2016 Etosha Namutoni (Namibie)

De derde en laatste nacht in Etosha verbleven we in Namutoni. Dit is aan de oostelijke zijde nabij de uit/in gang Van Lindequest gate gelegen. Etosha is in ieder geval geweldig om te bezoeken.

2016 Fish River Canyon (Namibie)

Tijdens onze rondreis Namibie verbleven we 2 nachten in het Ai Ais Resort aan het einde van de Fish River Canyon. Hierdoor hadden we een hele dag om de Fish River Canyon en zijn omgeving op ons gem

2016 Kaap Stad (Zuid Afrika)

De rondreis Namibie begon en eindigde in Kaap Stad. We hadden onze eerste overnachting in Floreal House. Een mooie kamer lekker afrikaans eten met wijn en vriendelijk personeel. Floreal House is na

2016 Kalahari Teufelskrallen Tented Lodge (Namibie)

Aan de rand van de Kalahari hebben we 2 nachten overnacht in een tent. De sterrenhemel was hier ook weer overweldigend. We hebben hier aan de rand van het zwembad met een boek wat gerelaxed.

2016 Kolmanskop (Namibie)

Tijdens de rondreis in Namibie mocht Kolmanskop niet ontbreken. Ik had er al het een en ander over gelezen en foto's gezien. Voor een fotograaf is een bezoek aan Kolmanskop zeker de moeite waard. H

2016 Landschappen van Namibie

Tijdens onze rondreis werden de landschappen en vergezichten gefotografeerd. Hierbij wat foto's die tijdens/tussen de reisdagen gemaakt wrden.

2016 Na'an Kuse Lodge and Wildlife Sanctuary (Namibie)

Aan het einde van de rondreis moesten we grote afstanden rijden. In Na'an Kuse hadden we 1 overnachting. Het was een luxe lodge met heerlijk eten. Op hetbterrein worden ook dieren opgevangen. Deze

2016 Namtib Desert Lodge (Namibie)

We hebben twee nachten in Namtib Desert Lodge verbleven. Hiedoor konden we ook een bezoek brengen aan het spookdorp Kolmanskop. De eigenaar en het personeel van Namtib Desert Lodge waren heel vrien

2016 Oranjerivier Noordoever Namibie

Aan de noordoever van de Oranjerivier hebben we 2 nachten verbleven in Norotshama River Resort. Dit droge gebied is uitermate geschikt voor de druiventeelt. Het is een vreemd gezicht om in de droog

2016 Paternoster (Zuid-Afrika)

Voor onze rondreis hadden we de eerste overnachting in Paternoster bij Mosselbank B&B. Een goed en vriendelijk ontvangst met een mooie kamer vlak bij zee. Na enkele tips werd voor ons een reser

2016 Solitaire Camp Gecko (Namibie)

Na Sossusvlei hadden we 1 overnachting in een tent bij Camp Gecko. Hier was geen electra maar wat een geweldig verblijf met ontvangst. Heel vriendelijk personeel. Het diner met kaarslicht was voort

2016 Sossusvlei en Deadvlei (Namibie)

Na de ballonvaart bij de Namib hadden we voldoende tijd om Sossusvlei en Deadvlei te verkennen. In het ochtendlicht is de Namib op zijn mooist. Door de laagstaande zon ontstaan er schaduwen en vers

2016 Springbok (Zuid-Afrika)

Voordat we in Namibie kwamen hadden we nog een overnachting in Springbok bij Daisy Country Lodge. Omdat we onderweg hiernaar toe een bezoek hadden gebracht aan Bird Island in Lamberts Bay hadden we

2016 Swakopmund (Namibie)

In Swakopmund hebben we 2 nachten verbleven in het Sea Breeze Guest House. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen door de gastvrouw Linja. Linja gaf ons de nodige tips en reserveerde voor ons

2016 Twijfelfontein

Na Swakomund hebben we 1 nacht verbleven in Twijfelfontein. In Twijfelfontein hadden we voldoende tijd om de omgeving te verkennen. Hierbij wat foto's.

2016 Waterberg Wilderness Lodge (Namibie)

Na Etosha gingen we voor 1 overnachting naar het Waterberg Plateau. In het Waterberg Wilderness Lodge konden we oog in oog met neushoorns komen. In de lodge en de omgeving was het goed vertoefen. H

2016 West Coast National Park (Zuid-Afrika)

Vanuit Kaapstad starte onze reis en gingen we naar Paternoster. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan het West Coast National Park. Helaas was de tijd van de enorme bloemenzee aan het einde va